Kormánypárti olvasóinktól többször érkezett olyan kritika, hogy csak a negatív ügyekkel foglalkozunk, a fejlesztésekkel, beruházásokkal, az új vezetés eredményeivel sosem. Bár szerintünk a kerületben gyakorlatilag megálltak a beruházások, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy néhány dolog azért tényleg történt Újbudán. Hogy milyen minőségben és színvonalon, az egy másik kérdés. Következő cikkünk a fejlesztések népszerűsítését hiányoló kedves olvasóinknak szól. De másnak is tanulságos lehet.
Egy kicsit messziről kezdjük, Újbudáról egészen Kínáig megyünk. Pár napja vicces (?) képek jelentek meg egy kínai autópálya építéssel kapcsolatban több hírportálon is. Egy kínai lakóház tulajdonosai nem tudtak megállapodni az autópálya építő céggel, így a ház maradt ugyan, de az építők egyszerűen körbeaszfaltozták...
A kínába vezető orbáni út követése közben talán ezt a módszert írigyelték meg Újbudán, az Irhás árok felújítása kapcsán. Az ujbuda.hu cikke szerint, október végén "nagyszabású rendezvény keretében" átadták az Írhás-árok megújult szakaszát. Volt kivezényelt gyerekkórus, szépségverseny, divatbemutató, mi szem szájnak ingere, még főpolgármester-helyettes is. Azt csak mellékesen jegyezzük meg, hogy a tájékoztató tábla (egyszer már módosított dátuma) szerint a munkát már hónapokkal előbb be kellett volna fejezni, de ilyen apróságokon már nem csodálkozunk, örülünk, hogy végre történt valami a kerületben. A cikk szerint: "Az Irhás-árok útja közlekedésbiztonsági szempontból is megújult, csökkent a balesetveszély, biztonságossá vált a gyalogos és gépjármű közlekedés."
Nagyításhoz kattintson a képre!
A lelkendezés vagy az október végi divatbemutató közben bizonyára elkerülte a cikk szerzőjének figyelmét, néhány apróság. Leginkább például az, hogy a felújítás után gyakorlatilag az út közepén hagyták a villanyoszlopokat!
Tényleg nem fért bele egy ilyen volumenű felújításba néhány villanyoszlop áthelyezése? Így nemhogy csökkent, hanem még nőtt is balesetveszély az útban hagyott oszlopok miatt. Arról már nem is beszélve, hogy a szembe jövő autóknak félre kell állni, hogy az oszlopok miatt elférjenek. Lassan leesik a hó, jótékonyan elfedve a 15-20 centire (!) kiálló csatornafedelet, már csak idő kérdése az első tengelytörés. Szerencsére valakinek később csak feltűnt a dolog, és gondosan lefestették az oszlopokat és megjelentek a beton terelők is. Mennyivel egyszerűbb lett volna egy kicsit előre gondolkozni...
De sajnos nem ez az egyetlen pancserság, amivel Újbudán találkozhatunk. A legkedvesebb ügyetlenség (hogy diszkrétek legyünk) a Bikás parki futókör eredeti terve volt. 2011-ben úgy fogadta el a Fideszes szavazógépezet a terveket, hogy 3 derékszögű kanyart terveztek bele! Ha az egyik LMP-s képviselő nem kezdi el verni a tam-tam dobot, akkor ma talán Újbudán van az egyetlen futópálya, ahol ilyen kanyarok vannak.(Az igazsághoz tartozik, hogy a pálya végül nem így épült meg, és ma gyakorlatilag ez az egyetlen olyan beruházás, amivel a mai kerületvezetés büszkélkedhet. Tegyük hozzá, hogy jogosan, mert a pálya végül jó lett.)
De itt van a Sáfrány utca esete is, amit tavasszal újítottak fel, az itt lakók és közlekedők nagy örömére. A felújítást már a Molnár-éra alatt megígérték, de abban a ciklusban ez csak ígéret maradt. A Sáfrány utca, mivel főútvonal és tömegközlekedés is van rajta a fővároshoz tartozik, a felújítást is ők bonyolították le. Megjegyeznénk, hogy örök probléma ez a kerület-főváros kezelés, az itt lakókat ez általában nem érdekli, a hivataloknak viszont sokszor jó ürügy egy kis időhúzásra, aktatologatásra.
Tavasszal egyik napról a másikra megjelentek a munkagépek, csatatérré változtatva az utat, de nincs is ezzel probléma, mert „ahol gyalulnak ott hullik a forgács”. Persze forgalom szervezéssel, tereléssel nem sokat foglalkoztak, a gépkocsivezetők maguk próbálták megoldani, jó kis kalandpályán lehetett gyakorolni, bár a buszok sokszor nem fértek el a munkagépek mellett. Aztán egyszer csak „kisimult” az aszfalt, elvonultak a munkások és a gépek. Lássuk az eredményt!
Az úttest jó lett, a járda katasztrófális, mintha gyalogosok nem is léteznének!
Az út melletti járdának néhány részletét kijavították, néhány része pedig maradt úgy ahogy volt. Szép kis pepitamintás járdán bukdácsolnak most a környék lakói, például a forgalmas buszvégállomásnál. De szerencsére a kivitelezők gondosan ügyeltek még arra is, hogy megőrizzék a járdán kialakult "zöld sávot", mely természetesen vezeti a gyalogosokat. Sőt! Az sem kerülte el a figyelmüket, hogy a régi megszokott, felpúposodott aszfalt is megmaradjon, így legalább nem csúszik télen. Nem értjük, hogy ha már több százmillió Forintot elköltenek erre a munkára, akkor néhány négyzetméter járda miért nem fért még bele. Ráadásul egy-egy területet feltehetően drágább kijelölni, kivágni, leaszfaltozni, mintha az egész szakaszon végigmennének. Azt sem értjük, hogy a kerület vezetése miért nem emelt szót egy ilyen béna megoldás miatt. Ráadásul a polgármester és frakcióvezetője is a környéken lakik, feltehetően nap mint nap szembesülnek ezzel a slendriánsággal.
Nagyításhoz kattintson a képre!
A buszvégállomás felújításánál ráadásul még egy apróságot hagytak figyelmen kívül: a buszokat. A buszok folyamatosan szabálytalanul a forgalommal szemben megállva kénytelenek várakozni, a házak elől a kihajtás életveszélyes. A lassan kidőlő villanyoszlop, benne az üres muskátlitartókkal pedig a kerületi vezetés jelképe is lehetne.
Sajnos több ilyen pancserság vagy inkább nemtörödömség jellemzi a kerületi beruházásokat. Írhatnánk még a arról, hogy iskolákban, óvodákban miért nem a tanítási szünetben végeznek felújításokat, miért kell a gyerekeknek még októberben is homokkupacokon bukdácsolni?
De nem akarunk minden hibát meglovagolni, csak figyelmeztetni szeretnénk, a figyelmet felhívni. Ha már úgyis ennyire kevés fejlesztés vagy felújítás történik Újbudán, talán jobban oda lehetne, kellene figyelni arra a kevésre, amit megcsinálnak. Akkor talán nem élcelődnének sokan a mai vezetés teljesítményén és nem bosszankodnának annyian a környéken élők.