Hétfőtől, várhatóan egy hónapig megint pótlóbuszok járnak a Fehérvári úti villamosok helyett az Etele úttól kifelé. Nem újdonság ez errefelé, az elmúlt időszakban ez már a harmadik lezárás.
A főváros vezetése néhány éve döntött az 1-es villamos meghosszabbításáról a Kelenföldi pályaudvarig. Első körben az Fehérvári útig történt meg a vágányok kiépítése, ahol az 1-es villamos vonala bekapcsolódik a 47-es villamos vonalába. Az új vágány kapcsolat kiépítése miatt hosszú hónapokig vágányzár miatt pótló buszok közlekedtek a Fehérvári úton. Már ekkor lehetett tudni, hogy a későbbiekben a villamos a Kelenföldi pályaudvarig fog közlekedni, keresztezve a Fehérvári utat, de érdekes módon a kereszteződést nem építették ki már ekkor csak a kanyarodó vágányt.
Tavaly nyáron ismét vágányzár volt a Fehérvári úton, az új CAF villamosok érkezése miatt át kellett építeni a meglévő peronokat. Ez felújítás az elmúlt évek legbotrányosabban kivitelezett fővárosi beruházása volt, sokan sok helyen írtak róla, most nem szeretnénk ezt részletezni. 2016 nyarán már a vonal meghosszabbításának tervei is megvoltak, érthetetlen okokból a Fehérvári út - Etele út kereszteződést ekkor sem építették ki.
Jelenleg ismét vágányzár van: a Budafok kocsiszínhez tervezett áramátalakítót a nyári több hónapos leállás alatt nem tudták befejezni, ezért erre most kerül sor.
forrás: facebook.com
A későbbiekben további leállások várhatóak a villamosközlekedésben, hisz ha lehet hinni a városvezetés ígéreteinek, hamarosan elindul a vágányépítés a a Kelenföldi pályaudvar felé, amikor is csak ki kéne már építeni a Fehérvári - Etele villamos kereszteződést.
Érhetetlen, hogy ilyen nagyságrendű munkálatokat miért nem lehet jobban ütemezni, az előre látható munkákat egy lezárás alkalmával elvégezni. Egy kereszteződés egyszeri kivitelezés nagyságrendekkel olcsóbb lehetne, mint a folyamatos építés-bontás-építés-bontás folyamata, nem beszélve a járulékos kellemetlenségekről.
Szintén érthetetlen az újbudai polgármesteri vezetés hozzáállása az ilyen volumenű beruházásokhoz, hisz mint legnagyobb budapesti kerület, Hoffmann Tamás rendelkezik a legnagyobb szavazati aránnyal a Fővárosi Közgyűlésben, ha venné a fáradtságot -és persze a bátorságot- sokkal kedvezőbb helyzetbe hozhatná az újbudai polgárokat.
Előző cikkünkhöz belinkeltünk a legutóbbi újbudai testületi ülés videóját. Kicsit tovább nézve az ülést megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a polgármesternek fogalma sincs mi történik a kerületében: az egyik képviselő felvetette, hogy a szmog riadó miatt talán el kellene halasztani a vágányzárt, mire a Hoffmann polgármester még a kérdést sem értette, a szmog szerinte csak "baloldali direktíva", a villamos leállás pedig csak akkor következhet be ha elkezdődik az 1-es villamos meghosszabbítása.
A képre kattintva meghallgathatjuk, hogy Hoffmann Tamásnak fogalma sincs mi folyik a kerületben
Igen, igen... A kerület polgármesterének csütörtökön még fogalma sem volt arról, hogy hétfőtől lezárják a Fehérvári utat, Ő csak nyomogatja a "direktíváknak" megfelelő szavazó gombokat, miközben a kerület lakói a túlélésükért küzdöttek, hogy egyben eljussanak a villamos pótló buszokig a jégpályává változott és takarítatlan újbudai közterületeken..
Régebben polgármesterünk büszke volt arra, hogy tömegközlekedéssel járt, de hamar felvitte a Úr a dolgát, gyorsan megszavaztatott magának egy új, magánhasználatú autót, így a dolgok más megvilágításba kerültek. Innét nézve nem is olyan zavaró a vágányzár, nem is olyan csúszósak az utak. Azért van akinek bejött az élet