Több száz ember életét keseríti meg az átgondolatlanul felújított remíz
2018. július 31. írta: Szentimreváros

Több száz ember életét keseríti meg az átgondolatlanul felújított remíz

Korábbi cikkünkben már foglalkoztunk a nemrég felújított Budafoki (de Albertfalván található) remízzel. Akkor nem sokkal az átadás előtt derült ki, hogy rossz tervezés miatt nem tudtak beállni a villamosok a remízbe, ugyanis a tervezők-kivitelezők egy felső vezetéket tartó oszlopot a járművek útjába tettek. Cikkünk után lázas hibaelhárításba kezdtek, az engedélyeket meg sem várva új oszlop került elhelyezésre, persze már közterületen, amihez a kerület vezetése asszisztált, utólag kiadva az engedélyeket

Akkor még nem gondolhatták az itt lakók, hogy nyugalmuk csak addig lesz, amíg használaton kívül van a milliárdokért felújított kocsiszín.

A YouTube-ra feltöltött videón látszik/hallatszik mit élnek át minden éjjel a környező házak lakói (a felvétel a szomszédos panelház ablakából készült az éjszaka közepén...)

A felújítás előtt a villamosok Budafok felől viszonylag enyhe kanyarú vágányokon álltak ki-be. Az újratervezés során Mekk Mesterék fejéből isteni szikra pattanhatott ki és a remíz új bejáratát közvetlenül a lakóházak elé tették át. A korábbi megállókat is feljebb hozták, pár méterre a lakóházak ablaka alatt építették meg az új peronokat, megtetézve mindezt egy beton monstrum megállóval. Persze a Hoffmann Tamás vezette újbudai önkormányzat ehhez is végig asszisztált, a hozzájárulásokat kérdés nélkül kiadta.

remiz_regen.jpg

A korábbi felvételen látszik, hogy remíz bejárata korábban Budafok felé nézett, távol a lakóházaktól.

Aztán egy szép nap elérkezett az átadás pillanata, durrantak a pezsgők, fogyott a kaviáros szendvics, megérkeztek a prémiumok.

És elkezdtek beállni a villamosok.

A gyanútlanul youtub-on filmet néző éjjeliőr is eldobta langyos kávéját a fülszaggató csikorgásra mikor a kacskaringós villamospályán befordultak a szerelvények és szomorúan konstatálta, hogy itt bizony az éjszaki műszakban nem fog tudni aludni. A baj az, hogy ugyanezt hallották, hallják a szomszédos házakban élő emberek is, akik éjjel szeretnének aludni. A villamos remízben a legnagyobb üzem éjszaka van, a hangzavar még hétvégén sem nagyon mérséklődik. 

budafoki_kocsiszin_02.jpg

Kilátás a szemközti házból. Az új bejáratot a lakóházak közelébe tették, éles kanyarú vágányvezetéssel.

A lakók persze mentek panaszra, de mindenhol süket fülekre találtak, megy a hivatalok közti egymásra mutogatás.

Hoffmann Tamás polgármesterék egyszerűen oldották meg a problémát: a kerületi közéleti FIDESZ propaganda újságban (Újbuda) megjelentettek egy cikket miszerint halkabb lett a remíz. Ha pedig az újság megírta, akkor halkabb, osztjónapot!

remiz_ujbudaujsag.bmp

Kedves T.K! Ezt kötelező volt megírni amikor már mindenki tudta, hogy nagyságrendekkel hangosabb lett a remíz?

Joggal merül fel a kérdés, hogy miért volt szükség a korábbi állapot megfordítására? Miért kellett a bejáratot a lakóházakhoz áttenni? A mai Mekk Mesterek nem tudták, hogy a villamos az éles kanyarokban csikorog? Ha már így alakult nem kellett volna normálisan működő sínkenő berendezéseket telepíteni a belső kanyarokba is? Mikor fog végre bármit is tenni a Hoffmann-Tarlós duó a probléma megoldására?

Egy felújításnál talán elvárható lenne, hogy a korábbiaknál jobb állapotok alakuljanak ki, de valamiért itt nem ez volt a szempont és nagyságrendekkel zavaróbb lett a kialakult forgalmi helyzet.

Mindeközben új lakáshirdetések jelentek meg: "Lakás eladó, jó közlekedéssel. Éjszaki műszakban dolgozóknak előnyös."

remiz_atadas.jpg

Akik átadták az új remízt. Hoffmann Tamás mosolya mögött talán már arra gondol, hogy "Lesz itt nektek nyugodt pihenés..."

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szentimrevaros.blog.hu/api/trackback/id/tr4014150295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eßemfaßom még áll 2018.08.01. 09:12:00

"Lakás eladó, jó közlekedéssel. Éjszaki műszakban dolgozóknak előnyös."

Hol jelentek meg ezek a hirdetések?

ZBR 2018.08.01. 09:18:04

@eßemfaßom még áll: A Napi Irónia szakújságban.

CyberPunK 2018.08.01. 09:19:00

Össze kell fogni a házban lakóknak és közösségi munka keretében felszedni a picsába a vágányokat. A csákány erre nagyon jó eszköz, és az esetlegesen felbukkanó biztiőr ellen is hatásos.

_B_ 2018.08.01. 09:24:05

hubazmeg, ez kemény...

driopios 2018.08.01. 09:33:10

Nem tetszik, hogy épül-szépül a város, lypsyk?

trabant24 2018.08.01. 09:34:03

Egy élmény amikor éjszaka beállnak és a hajnali kiállásnál. :( Sokan írtak levelet, amire pofátlanul azt válaszolták: nem hangos, minden rendben. És szokás szerint kivágtak egy halom fát. (Most üzenték, hogy még hármat ki fognak) Egy lakópark épül a remízzel szembe. Közel 30 millióért biztos megéri egy ilyen zajos építmény mellé költözni.

trabant24 2018.08.01. 09:37:02

@driopios: Az O.V fanokat is zavarja...

Csak a yamaha 2018.08.01. 10:00:56

Vajon miért nem lehet valamit normálisan,át meg gondolva jól készre megcsinálni??!!

\\\'tor 2018.08.01. 10:03:50

Kedves posztíró!
1. Mekk Mester a jó édes nénikéd!
2. A remíz még a Beszkárt időszakban épült - tudod a múlt század első fele.
3. A panelba a 80-as évek elején költözők pontosan tudták, h egy remíz mellé költöznek.
4. A lakóparkba most költözők dettó.
5. A 41-es villamosnak 50 évig pontosan ott volt a végállomása, ahol most a problémás vágányok vannak. Az is csikorgott rendesen hajnali 4-től éjjel fél 12-ig.
6. Van technológia hanghatások csökkentésére - úgy tudom, alkalmazni is fogják.

Egy a projektben résztvevő mérnök.

Fülig José 2018.08.01. 10:08:43

nemtom megin' mit nem értetek... VALAKINEK pont volt otthon pár (sok) szál sínje, bazze...lett korábban... hát csak nem rohadhat el a kert végében, nem igaz?! beépítették, hát na! majd alszanak a droidok nappal, ott is van 12 óra...

Fülig José 2018.08.01. 10:09:54

@\\\'tor: valóban logikusnak tűnik fordítva beállni a garázsba.. a villamos csak előre tud menni?

Kicknick 2018.08.01. 10:17:25

@\\\'tor: kedves mérnök. Egy ott lakó rokonomnak 250.000HUF-ba került az ablakcsere emiatt az elbaszott kialakítás miatt, hogy legalább hangszigetelés legyen. Igaz, így éjjel megfulladnak a lakásban, de te csak védd a mundért.
Ja, az átalakítás előtt nyitott ablakkal aludtak.
Gratulálok, ügyesek vagytok.

RHalacska 2018.08.01. 10:24:48

@\\\'tor: Kedves Mekk Elek! Ja nem projectben résztvevő mérnök. Aki gondolom azért dolgozik ezen az állami projecten, mert értelmes tervezésre nem merte senki felkérni. Remélem neked is lesz meglepi a lakásod környékén, modjuk egy Kósa féle disznófarm.

CyberPunK 2018.08.01. 10:28:03

@\\\'tor: "Egy a projektben résztvevő mérnök. "

Én kihagynám a referenciáim közül. :D

index.hu/belfold/budapest/2017/12/04/hungarikum_nem_fer_be_a_villamos_az_uj_remizbe/

ubk 2018.08.01. 10:39:39

Hm, mi is volt előbb?
A Balaton felé tartó vasút meg a kocsiszín, vagy a hetvenes években épült lakótelep?
Ugye ott, azon a környéken mindig is komoly villamos és vasúti forgalom volt (a képen is látszik a MÁV vonala), illetve a villamosok karbantartás, reggeli kiállása is hanghatásokkal jár - ezért olcsóbb is ott az ingatlan, mint pl a Rózsadombon. Valamit valamiért.

asdkasjbdaksjdbasd 2018.08.01. 10:43:00

@\\\'tor: A helyedben kussolnék. Egy normális project úgy kezdődik, hogy élhető produktumot szolgáltat. Ez nem az. És erre még büszke is vagy. Az egy dolog, hogy nem értesz a munkádhoz, szarsz az emberekre és csak a pénz érdekel, de legalább a pofádat tartanád baszdki.

káposzta 2018.08.01. 10:47:17

@\\\'tor: Ezzel a hozzászólással nem leszel népszerű itt, te ostoba Mekk Mester :)

Fülig José 2018.08.01. 10:51:27

@ubk: ezt mondom én is: valakinek volt eladó 2 km sínje, be kellett építeni... valamit valamiért. ...különben el sem tudom képzelni, mi a f@szé' kell a tujának megkerülni azt a pecót középen, ménem áll be Albertfalva felől?

Muad\\\'Dib 2018.08.01. 10:53:22

@CyberPunK:
Most miért bántod? Jól csinálták, hiszen amíg nem tudtak beállni a villamosok tényleg nem volt zaj. :) A mérnö'kúrék megoldották. Ráadásul nem is amortizálódott mindenféle használat miatt az épület. Nem az ő hibája, hogy már beférnek. :D

Muad\\\'Dib 2018.08.01. 10:53:57

@CyberPunK:
Most miért bántod? Jól csinálták, hiszen amíg nem tudtak beállni a villamosok tényleg nem volt zaj. :) A mérnö'kúrék megoldották. Ráadásul nem is amortizálódott mindenféle használat miatt az épület. Nem az ő hibája, hogy már beférnek. :D

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.08.01. 11:03:07

@\\\'tor:
Attól, hogy egy régi épület helyén új épül, még nem kéne sok szempontból rosszabbnak lennie a réginél.
Amikor a lakók beköltöztek, akkor a remíz bejárata Budafok felé nézett és távolabb volt a lakóházaktól.
Ha van technológia a hanghatások csökkentésére, akkor miért nem alkalmazták a kezdetektől? Sőt, miért nem eleve így volt tervezve? Mikortól fogják alkalmazni?
Amúgy tipikus, átgondolatlan állami beruházás...

Egy a projektben részt nem vevő mérnök.

halaloszto 2018.08.01. 11:27:11

@\\\'tor: ha alkalmazni fogják, akkor miért nem volt része az eredeti projektnek? hibáztak a mérnökök?

paaj 2018.08.01. 11:27:25

@\\\'tor:
1. Én meg ott lakom te paraszt!
2. Sokkal, sokkal halkabb volt a felújítás előtt.
3. Igen, mindenki tudta hova költözik és ismerte mekkora zajba.
4. A most épülő lakóparki lakók nem tudják.
5. Igen, Mekk Elekek vagytok. Végignéztem az építést. A faszán elhelyezett oszlopon hetekig röhögött mindenki.
6. Olyan technológia nincs ami EZT az iszonytató csikorgást meg tudná szüntetni.
7. Gond nélkül maradhatott volna a Budafok felőli bejárat.

Mekk Elekek vagytok, ez kiderült. Nem megsértődni kellene.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.08.01. 11:32:53

@\\\'tor: alkalmazni fogják? Mikor is lett átadva az egész kóceráj?

encir 2018.08.01. 11:44:23

Komolyan, ilyen mérnökök vannak ma Magyarországon? És még büszkék is magukra? Sírok...

Girhes Joe 2018.08.01. 11:49:42

"a villamos az éles kanyarokban csikorog"

Azért nem mindegyik, és nem egyformán. Valamiért pont az említett remízben tömegesen tartott Tátrák hajlamosak az éktelen csikorgásra, se a Ganz, se a Caf, se a Combinó nem csikorog úgy, talán még a néhai UV-k sem. Erre valamilyen villamosos szaki magyarázatot adhatna, hogy miért pont a Tátra ilyen csikorgós. Gyerekkoromban rendszeresen ébredtem hajnalban Tátra-csikorgásra 1 kilométerre a Márton Áron (akkoriban Kis Ferenc) tértől, mert persze az 59-esen ilyenek járnak évtizedek óta, ráadásul dafke végigjáratják azon az irgalmatlan szűk hurkon, pedig megvan a műszaki lehetőség az irányváltásos visszafordulásra.

halaloszto 2018.08.01. 11:53:45

jól értem, hogy azért lett szűk a kanyar, hogy területet spóroljanak, és az így felszabadult területen építenek lakóparkot?

consul 2018.08.01. 12:03:10

Szar ügy!
Ez pedig már biztosan így marad 20-30 évig...
Amúgy továbbra is van Budafok felől is bejárási lehetőség.

consul 2018.08.01. 12:04:06

@halaloszto: Nem, a lakópark a Fehérvári út másik oldalán épül az egykori albertfalvi strand helyén.

négyláb 2018.08.01. 12:04:16

de jó, hogy szóltatok, sokak még lakást akarnak vásárolni az OTP új csodaberuházásában, a Mezőkövesd u. sarkán. A kérdés eldőlni látszik, aludni mindenki szeretne.......
Más: hagyjuk a politikai oldalak vitáját, egy biztos, aki ilyen módon részt vesz, aszisztál abban, hogy a környéken lakók életét megkeserítsék, annak takarodnia kell a város/kerület vezetéséből, akár Molnár Gyulának, akár Hoffmann Tamásnak hívják. Hibát lehet elkövetni, de akkor azonnal, haladéktalanul ki kell(ene) javítani.
Az bizonyosan nem vigasz a környéken lakók számára, hogy nem egyedi az eset: a fogaskerekű vasút mellett lakóknak hasonlóan álmatlanok az éjszakáik, mert ott is infernális a zaj, a húsz évvel ezelőtti állapotokhoz képest. Egész éjfélig, majd kora hajnaltól üzemeltetik villamosként a (kiránduló)járatot, ráadásul a kérdéses időszakban egyetlen utas nélkül. Minden segítségkérés hiábavaló: a főváros, a kerület vezetője, a BKV a füle botját sem mozdítja azért, hogy megoldja a problémát.

A mérnök urat pedig oda kellene fektetni a sínre......

Girhes Joe 2018.08.01. 12:12:28

@négyláb:

A fogasnak is esedékes már a felújítása/hosszabbítása, reméljük, azt nem pancser módon csinálják majd. Elvileg ez a zajt is csökkenteni fogja, meg a sebességet is növelni, és talán ha bejár a Széllmoszkvára, újra használni fogja a környékbeli lakosság is ahelyett, hogy busszal/autóval pöfékelje tele a Hegyvidéket.

horex · http://horex.uw.hu/ 2018.08.01. 12:19:25

Olyan duLvák vagytok, hogy a mérnök úr el is tünt innen, pedig adhatna több kérdésre magyarázatot
A videon 0:42-nél indul a csikorgás amikor még max. nagyon enyhe ívet vesz csak a vágány
A Parlament körül van négy 90 fokos kanyar de emlékeim szerint alig sikkantottak fel a kerekek
Itt miért csikorog már kezdésben is?

A megépitéskor jöttek rá hogy egy oszlop miatt nem férnek be a villamosok a remizbe?
Francba, plázává kellett volna alakitani mint a Récsit

De hasonló tervezés van a Szabadság hidnál is hogy a villamosok nem férnek el egymás mellett a pesti oldalon, mert összeér a visszapillantó tükrük
A híd az oka, mondta a tervező mérnök

Fülig José 2018.08.01. 12:19:58

@Girhes Joe: ezaz wazze, nekem is úgy rémlik, hogy az eleje a hátulja is és viszont... akko mi a tökömér' forgolódik?! a Móriczon meg bírták oldani az irányváltást, a Kissfecón meg rutinoztak a soffőrök... ez a remíz meg a vicc kategória, csak senkinek sincs kedve röhögni. gondolom, jóóóó sokat lehetett lopni, ezért ilyen fos az egész..

horex · http://horex.uw.hu/ 2018.08.01. 12:21:30

@négyláb:
A mérnök urat pedig oda kellene fektetni a sínre...."

Akkormeg a fogai csikorgatására panaszkodnának a lakók.

Fülig José 2018.08.01. 12:23:26

@horex: "A Parlament körül ..."
kérdésedben rafináltan elrejtetted a választ is... :-)
(me' majd a honatyák hallgatják a nyekergést, mi? hát ki tudna olyan zajban..öööö... dóógozni...?!)

Girhes Joe 2018.08.01. 12:24:38

@horex:

A Kossuthon nem a csikorgós Tátrák járnak, a hidak alatt meg valóban szűk a hely, mert ki kell kerülni a híd szerkezeti elemeit (pillér, lánckamra, lehorgonyzás, mikor mi). Amikor a pesti hidakat tervezték, az vagy olyan régen volt, hogy még nem számoltak villamossal, vagy ha már igen, akkor is jó fél méterrel keskenyebbek voltak a szerelvények, mint manapság.

consul 2018.08.01. 12:26:42

Egyébként nem a Kerület, hanem a BKK a felelős, sőt ez még a Vitézy korszak egyik öröksége.

Fülig José 2018.08.01. 12:28:31

@consul: milyen nő..? és mér jó ha beépítjük?

Fülig José 2018.08.01. 12:30:09

@consul: viccótam. világos, hogy OTT meg sikerül (kell tudni) oldani...

horex · http://horex.uw.hu/ 2018.08.01. 12:32:08

@Girhes Joe: A Szabadság hídnál az a gond hogy a pesti oldalon tettek bele két kanyart mert középre helyezték át a járdaszigetet, mondván amíg a szélén volt nagy volt rajta a zsúfoltság
Tehát ilyen szempontból a hídszerkezet nem jácc, korábban nem volt ez a tükör mizéria

Újbudai mindenttudó 2018.08.01. 12:49:02

@\\\'tor: Kedves Mekk Mester!

1. (Marad a megszólítás, hozzászólásod után még inkább megérdemeled)
2-4. Abban igazad van, hogy valóban ott volt, de mint posztban is írják nem erre volt a bejárata, nem ilyen vágányvezetés volt, nem volt ilyen hangos.
5. A 41-es villamosnak már vagy 15 éve nincs itt a végállomása. Üzem közben valóban csikorgott, de ez sokkal ritkább volt és nem az éjszaka közepén. Most pont az éjszaka közepén a leghangosabb.
6. Ha van technológia, hogy halkabb legyen akkor mi a túróért nem tervezték, miért nem építették, miért nem működik drága Mekk Mester Mérnökkém? Vagy erre nem gondoltatok? Az oszlopok pontos elhelyezése biztos elvitte az energiátok nagy részét. (Ja, bocs az is el lett cseszve...)

Folyamatosan arról beszélt a kivitelező/városvezetés, hogy halkabb lesz, sőt még átadás után is volt pofájuk ezt leírni amikor mindenki tudta hogy valami nagyon el lett baszva (vagy eleve így lett tervezve).

Érdekes a "mérnöki" hozzáállásod is: eddig is szar volt, legyen 6 milliárd elköltése után is szar (sőt mégszarabb) . (Prémiumból sikerült csendes környékre költöznöd?)

A megálló mellet épített betonfal is tök jól néz ki az ablak alatt. (Ha már kinyitni nem lehet a hangzavar miatt, legalább kilátni se lehessen.
Eddig gondlom a csapat istállókat tervezett, mert a megállók a sok kerítéssel úgy néznek ki mit egy marhakarám.

Fülig José 2018.08.01. 13:02:19

@Újbudai mindenttudó: "Folyamatosan arról beszélt a kivitelező/városvezetés, hogy halkabb lesz..."
- honnan tudod, ha egy politikus hazudik?
- mozog a szája...
fidess politikussal súlyozva a viccet:
-nekem higgy, ne a szemednek (itt: fülednek)
halkabb lett , mer azt mondtuk. pont.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2018.08.01. 13:27:13

@\\\'tor:

Kedves Mekk-mester!

Látom csíp a pisi, különben nem reagáltál volna ilyen sértődötten. Pár kérdést engedj meg!

2. A remíz még a Beszkárt időszakban épült - tudod a múlt század első fele. - A szomszédomnak is van kerti WC-je, immár lassan 60 éve, de ha a kaki kifolyik belőle, nem tudom azt a választ elfogadni, hogy már 60 éve ott a WC.
5. A 41-es villamosnak 50 évig pontosan ott volt a végállomása, ahol most a problémás vágányok vannak. Az is csikorgott rendesen hajnali 4-től éjjel fél 12-ig. - Hazudsz. (Unokatestvérem ott lakott abban az épületben.)
6. Van technológia hanghatások csökkentésére - úgy tudom, alkalmazni is fogják. -Miért csak fogják? Miért nem rögtön?

Egy a projektben résztvevő mérnök. - Kellett volna egy olyan mérnök is, aki a környezeti hatásokat felméri.

_B_ 2018.08.01. 13:27:18

@\\\'tor: Oszt a büszke mérnökúr a projekt melyik részéért felel?
Magyarul melyik részét baszta el?

igazi hős 2018.08.01. 13:36:38

@horex: "A híd az oka" Minek ment oda!

6. Ienin 2018.08.01. 13:44:55

Osztán mi a vérvörös híg hugyért nem zsírozzák be a vágányokat, vagy a villamosok kerekeit. Én ha ott laknék, belopóznék, aztán a sínre öntenék 3 tonna büdös gépzsírt.

to:rppapa 2018.08.01. 13:57:02

@Fülig José: Most állnak be Albertfalva felől, a másik oldal B@horex: udafok felől van. Ha nem tudod mi-hol-merre-hány méter, akkor ne ugass bele!
Ahogy a Mekk Mester is jobb ha tartaná a száját, ha már a nevét sem meri vállalni (amit persze nem is csodálok).

to:rppapa 2018.08.01. 13:58:28

@horex: Nem az számít, hogy a kanyar hány fokos szöget zár be, hanem hogy mekkora az ív sugara. Na ezt nem tudták Mekk Elekék sem!

Adam Makkos 2018.08.01. 14:06:00

@\\\'tor: Szerintem ezek a mérnökök már az unortodox képzést kapták. Régebben még tanitottak fizikát és ésszerűséget is, mára csak ez maradt nekünk: önjelölt okostojások és a zaj.

Fülig José 2018.08.01. 14:08:38

@6. Ienin: ééés akkor még büdös is lesz, nemcsak ricsaj...király!

Fülig José 2018.08.01. 14:15:14

@to:rppapa: amilyen kis törpepapa vagy akkora tajparaszt troll... rendesen nem tudsz írni, te nyomorék?!

ekat 2018.08.01. 14:47:09

@horex: Én anyámnál, aki a Parlamentnél, a Néprajzi Múzeum mögötti házban lakik, múltkor egyszer úgy voltam, hogy nem ment a tévéje, (amúgy szokott,) és nyitva volt az ablak. Olyan mértékű villamoscsikorgás hallatszott be pár-kevéspercenként, hogy nem hittem a fülemnek. Szerintem egy nap után öngyilkos lennék. :) De ő azt mondta, nem is hallja, megszokta.
A metróhoz kigyalogolva aztán direkt figyeltem, iszonyú hangot adnak minden kanyarban, hozzá a fülsértő magas csikorgó rész jut be belőle.

paveway 2018.08.01. 14:47:36

A dél-balatoni vasút is sokkal hangosabb lett a felújítás után. Hiába, nem gázzal működik, nem érthet hozzá mindenki.

humorpalanta 2018.08.01. 15:13:26

Segítség!
Beköltöztem egy forgalmas vasútvonal, pár villamosvonal, egy buszvégállomás, egy villamosremíz és egy forgalmas út által határolt panelba és éjszaka zaj van!!!!
De most komolyan, nem tudom ki vesz ott lakást :D

A komment második része: Tényleg kurva hangos. Ennek nem így kellene üzemelnie. Az egyik probléma az, hogy az ív rendkívül szűkösre lett kitalálva, ez valóban a tervezők által keltett probléma, de ettől még nem szabadna ilyennek lennie.

Tudom, hogy ezekkel rohadt nehéz kommunikálni, de csak a legvégső esetben nyúlnék a médiához, főleg, ha ott lakok. Első körben próbálkoznék a BKV-val, az ott dolgozókkal, az ott dolgozó főnökökkel. igen, megalázkodóan, mert akarok valamit. És tényleg csak a legleglegvégső esetben szólnék a médiának.

térbeli pont (törölt) 2018.08.01. 15:33:24

@halaloszto: nem, nem jól érted, a lakópark az út túloldalán épül, részben a volt és évtizedek óta megszűnt strand helyén

térbeli pont (törölt) 2018.08.01. 15:37:02

Meg kell toldani az épület, egészen az első, még nem csikorgó kanyarig és akkor a sok balkanyaros szakasz már fedett részen van, ahonnan nem fog a hanghatás kiosonni. A lakókat meg ugyan kérem, hogy a 25 milliós tanácsadói díjat majd utalják, ám de iziben.

zuulululu 2018.08.01. 15:38:50

"nagyságrendekkel hangosabb lett, mint volt a felújítás előtt.“"

Nem baj. Egy lakotelep mar csak ilyen.

Benbe · http://www.benbe.hu 2018.08.01. 16:14:40

@paveway: Persze, mert kétszer olyan gyorsan megy. Amúgy a pálya maga azonos sebességnél halkabb.

csakazéris 2018.08.01. 16:32:13

@\\\'tor: Szerintem ezt csúnyán benézted!
Mekk Mesterkém!

\\\'tor 2018.08.01. 16:57:27

@Újbudai mindenttudó:
Kedves mindentudó!
A probléma amit felvetettél fontos, megoldást igényel. Szerintem meg is oldják.
Viszont aki mindentudónak nevezi magát, nem biztos hogy mindenhez (is) ért. Talán fogalmazz kissé óvatassabban, mikor mások munkáját bírálod. Nem tudom mi a szakmád - ha van egyáltalán - biztos te is örülnél, ha valaki a partvonalról sértően fikázná a munkádat.
Tudod egy ilyen projekten 100 - 150 mérnök dolgozik. Rengeteg műszaki és egyéb kompromisszumot kell kötni. De nem untatlak hiszen, te mint minden(is)tudó, már meghoztad a mérnököket sújtó ítéltedet.
Gratulálok!

Sir Gombóc 2018.08.01. 18:03:29

@asdkasjbdaksjdbasd: buták vagytok és semmit sem értetek a közlekedéstervezéshez, technológia tervezéshez. A kocsiszín jelenlegi kialakítása épp hogy sokkal jobb, mint a régi volt. Persze ésszel ezt nehéz lehet felfogni.

Sir Gombóc 2018.08.01. 18:09:50

@Fülig José: @asdkasjbdaksjdbasd: buták vagytok és semmit sem értetek a közlekedéstervezéshez, technológia tervezéshez. A kocsiszín jelenlegi kialakítása épp hogy sokkal jobb, mint a régi volt. Persze ésszel ezt nehéz lehet felfogni.

Sir Gombóc 2018.08.01. 18:14:06

@káposzta: itt egy ostoba Mekk mester van, a posztíró. Aki az gondolja mindehhez ért. Pedig nem.

Sir Gombóc 2018.08.01. 18:17:32

@Fülig José: ezt úgy hívják, hogy kocsiszíni technológia. Így hatékonyabb és kevesebb mozgással jár a működése.

Sándor J Benedek 2018.08.01. 21:03:50

Sziasztok bloggerek. A problémára átmenetileg a következő alacsony költségvetésű megoldást célszerű alkalmazni. Kell venni 20-30 kg fasza gépzsírt, vödrös kiszerelésben. Kell venni hosszú szárú festőhengert szőröst 10 cm széleset, hogy hajlongás nélkül lehessen kenni. Este le kell ballagni komótosan a szintén álmatlan segítséggel, majd jó cuppogósan 50-80 m hosszan mindkét sínt az íves kanyarhoz legközelebbi részen végig kell pacsmagolni. Ezt pedig annyi este ismételni, amíg szépen elcsendesedik. Meg kell csinálni a beosztást, heti 2x váltásban rá kell járni az ívre zsírozni, hogy ne nyikorogjon. Automata zsíradagolóval csinálják ezt máshol normáliséknál. Hosszú távon nem a hangszigetelés, hanem a nyikorgás megszüntetése a megoldás. Automata zsírzó lett amúgy a Hengermalom úti 1-es villamos éles kanyarodó ívében is, ott az út szélén az adagoló szekrény. Na ott nem kell a lakók éjjelente lejárjanak váltásban zsírozgatni. No lám nem is nyekereg annyit.

Sándor J Benedek 2018.08.01. 21:11:21

Például a Lincoln-nak vannak faszántos kis központi sín zsírzó rendszerei kisebb pénzekért.
Itt van megfejtés:

www.flocomponents.com/sln_rail_automatic_lubrication_systems/

Ha már valaki netán elindult volna zsírozni, még annyi, hogy a sín pálya belső sávjait érdemes kenni, mert ott kontaktol a kerék a sínpályával, kár pocsékolni a kenőanyagot.

A hengermalom út szerémi út sarkától visszább a kőházy festékház bejárata mellett van hasonló zsírzó, tanulmányútra érdemes meglátogatni érdeklődőknek.

Csak a yamaha 2018.08.01. 21:16:22

Tényleg nem fikázom a nagyonokosmérnőkeinket...csak az a gond hogy qurvára sokat hibáznak és nem csak pár évről van szó..(és egyszerű dolgokban is..).Pedig elvileg ott a hiper szuper fejlett technika nekik...Az meg hogy ők 100-150 nem tudnak egymással komunikálni...na azt meg már...hagyjuk is...
Ui:lehet védeni a mundért...De kb a mai mérnökök többsége max látvány tervet tud készíteni...(ami persze nem fedi a valóságot)
Mindig a fejétől bűzlik...

További jó meg/ki okosodást...

Sándor J Benedek 2018.08.01. 21:45:18

Lehet hibázni, vádaskodni, meg minden, de ez a probléma megoldható szerintem. A megoldás létezik. Akkor van bibi, ha nincs semmilyen jó megoldás csak férc megoldás

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.01. 21:51:09

"A hat milliárd forintból felújított Budafoki kocsiszín nagyságrendekkel hangosabb lett, mint volt a felújítás előtt."

Azért nem ártana tisztában lenni azzal, mennyi egy nagyságrend. Egy nagyságrend tízszeres, két nagyságrend százszoros növekedést jelent.

Bőven elhiszem, hogy a mérnökök szart alkottak. De azt kétlem, hogy százszorosára (ez a "több nagyságrend" minimuma) nőtt a hangerő.

@\\\'tor:

Drága, valahogy mégis sokkal hangosabb lett a remíz, és azok sem tudnak most aludni, akik ugyanott régebben tudtak. Az ember normálisan azt várná el, hogy egy új létesítmény halkabb legyen, ne hangosan.

Fölényeskedő kioktatás helyett inkább kussoltál volna.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.01. 22:09:14

@\\\'tor:

"Tudod egy ilyen projekten 100 - 150 mérnök dolgozik. Rengeteg műszaki és egyéb kompromisszumot kell kötni."

Milyen kompromisszum eredményeként került Albertfalván egy (vagy több?) villanyoszlop pont a kocsik útjába?

horex · http://horex.uw.hu/ 2018.08.02. 11:59:21

egy ilyen projekten 100 - 150 mérnök dolgozik. Rengeteg műszaki és egyéb kompromisszumot kell kötni."

Csak annyit még, hogy
emlékeim szerint az A320 repülőgépen több ezer mérnök és szakmunkás dolgozott különböző európai országokban
Aztán egy helyre összetolták az egészet és a prototipus felszállt sikeresen
Lehet véletlen, hogy a farokrész a helyére került és nem a pilótafülke elé?

Újbudai mindenttudó 2018.08.02. 21:39:41

@\\\'tor: "A probléma amit felvetettél fontos, megoldást igényel. Szerintem meg is oldják."
Tényleg fontos? Úgy kellet volna tervezni, hogy vagy ne is legyen ilyen probléma, vagy már a tervezés szakaszában megoldást találni rá.
Ma volt egy kis eső. Látom sikerült a vízelvezetést is megoldani. :) De majd jöhetnek a kis kacsák fürdeni.
Nem értek mindenhez, nem is mondtam ilyet, mások munkáját ebben az esetben is kialakult állapotok alapján bíráltam.
Mérnöknek készültem és is, érdekelt a mélyépítés de aztán másfelé sodort az élet.
A rengeteg kompromisszum kötésbe esetleg nem fért volna bele, hogy az itt lakók életét ne keserítsétek meg?

Benbe · http://www.benbe.hu 2018.08.04. 11:51:18

@Újbudai mindenttudó: Úgy van tervezve. De a fontos dolog az, hogy a villamosok be tudjanak állni. A zajproblémát majd idővel megoldják, ahogy halad tovább a projekt. Az átadását egy vasúti beruházásnak mindig a sínekkel kezdik, az ilyen segédüzemek a legutolsók.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.04. 12:27:54

@Benbe:

"az ilyen segédüzemek a legutolsók."

Ahogy a környéken lakók nyugalma is a legutolsó szempont lett.

Újbudai mindenttudó 2018.08.04. 22:27:21

@Benbe:
"az ilyen segédüzemek a legutolsók"

Húúúú bazeg! Remélem csak trollkodsz és nincs közöd semmilyen beruházáshoz, mert ha tényleg így gondolkodnak "felelős" emberek akkor nagyobb a baj a városvezetés/beruházó/kivitelező fejében mint gondoltam. Ez egy átadott, működő beruházás.Eezek szerint direkt szarul megcsinálva, hogyha panaszkodik a paraszt legyen mivel kiszúrni majd a szemét?? Néhány év múlva majd kizavarnak egy közmunkást egy kanna zsírral és el lesz intézve? Az egész jelenlegi budapesti villamos építésre, felújításara ez a mentalitás jellemző sajnos.

Bernáth Bela 2018.08.18. 21:49:07

@\\\'tor: Talán az emberek, türőképessége változott meg.
süti beállítások módosítása