Az 1-es villamos meghosszabbítása kapcsán sokan, sokféleképpen nyilatkoztak már. A most napirenden lévő szakasz építése miatt szükséges fakivágások miatt is megoszlanak a vélemények az itt élők körében. Vajon mi a fontosabb a meglévő fasor védelme vagy a közlekedés fejlesztése. Persze a legjobb lenne a középút, de ehhez nem biztos, hogy megvan a szükséges forrás, technika vagy akár a politikai akarat.
Az 1-es villamos eddigi fejlesztése során mindenképpen pozitív eredményként kell elismerni, hogy a villamospálya egy része füvesítve lett. Ez amellett, hogy kedves a szem számára pozitív hatással van a léghanggátlásra is, a villamospálya mentén élőknek kisebb zajterheléssel kell együtt élniük.
Lehet ezt jól is csinálni
A tavalyi év folyamán felújították a Fehérvári út villamosvonal egy részét és a megállókat. Ennek minőségéről korábbi cikkünkben már írtunk. Az elmúlt években a villamoshálózat fejlesztése miatt nagymértékben növekedett a Fehérvári út villamos forgalma és ezzel egyenes arányban a zajterhelés is. A Fehérvári úton a villamos zárt pályán halad, kézenfekvő lett volna itt is ezt a megoldást választani, de valamiért Újbuda vezetésének ezt nem sikerült elérnie a fővárosnál a beruházás tervezése során. Arról nem is beszélve, hogy hiába az új pálya, néhány helyen olyan mértékben csikorog a pálya, hogy az itt lakók még zárt ablak mellett sem tudnak pihenni.
Újbudán úgy látszik megtalálták a megoldást a problémára, "önerőből", a természeti forrásokat kihasználva kezdték el a zöld villamospálya megvalósítását. Hogy ezért ki, mekkora tanácsadói díjat kapott nem tudjuk, de véleményünk szerint azért újra kéne gondolni a "projektet".
Nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás
Ne legyünk szőrös szívűek, elismerjük az igyekezetet de azért jó lenne ha a gyomnövények és parlagfű helyett valódi gyepet kapnának az itt élők.